Op het moment dat jij weet wie je doelgroep is, wat hun probleem is, wat je oplost en op welke unieke manier jij dat doet wordt je helder.
Jouw doelgroep gaat je zien, ze weten waarvoor ze bij je moeten zijn en op welke manier je hun zult helpen. Hoe specifieker je bent, hoe effectiever je boodschap zal overkomen bij jouw doelgroep. Het wordt ook makkelijker om jezelf zichtbaar te maken. Omdat het concreter wordt waar je doelgroep zit, waar je over moet schrijven, waar je aanbod over gaat etc. Geef jezelf daarom antwoord op deze vragen: (dan krijg je duidelijkheid over je niche) 1.Wie help ik? Voor wie is mijn aanbod precies? 2.Welk probleem hebben ze? Waar liggen ze wakker van? Waar zit hun pijn? 3.Welke resultaten behalen ze bij mij? Wat leren ze en overwinnen ze? 4.Op welke specifieke en unieke wijze doe ik dit? Wat is mijn aanbod en visie? Durf in resultaten over je product te schrijven en praten. Coaches, therapeuten en trainers hebben geleerd om bezig te zijn met het proces; dat is hun grote kwaliteit. Echter ook hun grote valkuil als het gaat over hun dienst profileren! Als jij in het vliegtuig stapt, ben je geïnteresseerd dat je veilig op je bestemming aankomt. Je hoeft niet te weten hoe dat vliegtuig precies werkt! Je wilt dat de bemanning vertrouwen uitstraalt en je op je reis begeleidt. Als een cliënt bij je komt met een specifieke vraag, wil deze in eerste instantie weten wat het resultaat is. Ook al vraagt hij om hoe, vertel toch vooral over wat er wordt bereikt! De manier waarop dit gebeurt volgt dan in tweede instantie. Wonderlijk maar waar, als een cliënt zich verbindt aan dat doel, zal hij ook betere resultaten gaan behalen. Durf beloften te doen! Durf echt beloften te maken over de resultaten van je aanbod. Ik had hier zelf altijd een allergie voor, ik realiseer me nu uit eigen ervaring hoe ontzettend stimulerend dit is. Waarom? De cliënt verbindt zich niet aan je om het proces, maar om het uiteindelijke resultaat. De manier waarop dit wordt uitgevoerd (het proces) komt dan in het traject wat je aanbiedt zelf aan de orde. Natuurlijk is het van belangrijk om geen gebakken lucht te verkopen. Als het goed is geloof je zelf ook in het effect van wat je aanbiedt en heb je ervaring dat het ook echt werkt. Wil jij leren hoe je specifiek kunt zijn, wil je leren hoe je jouw persoonlijke niche leert formuleren? Wil jij een praktijk die klanten trekt en leren hoe je dit concreet aanpakt vanuit bezieling? Dan is de workshop:Bloeiende praktijk op 2 juni te Zutphen iets voor jou. Het zal je precies die kennis en vaardigheden leren om je praktijk te laten bloeien. Klik hier voor meer informatie en om je op te geven.
0 Comments
Leave a Reply. |
AuteurAnne-Marie Hamming, soul-businesscoach, trainer, therapeut en supervisor, geeft trainingen vanuit business with soul. Deze artikelen helpen je om vanuit je hart te ondernemen, meer klanten te krijgen en met meer flow je onderneming te bezielen. Archieven
September 2021
Categorieën |